Dag 07 - Min bästa vän

Den här rubriken betyder att det är dags att välja en person i den här världen som jag ska välja ut och som ska representera min bästa vän. Jag kan inte välja. Så är det bara. Men det finns ändå några som måste nämnas i ett blogginlägg med den här rubriken.

Julia är min äldsta vän. Vi har alltid varit bästisar. Ända sedan jag var två veckor, hon var nyfödd och jag sög på hennes hår. Vi har alltid roligt tillsammans, och oavsett om det går ett år mellan de gånger vi ses så känns det som om det vore igår.


Maja var min andra hälft i ungefär sex år. Det fanns ingen Jonna, det fanns ingen Maja, det var Maja och Jonna. Vi var alltid tillsammans och växte mer eller mindre ihop. På ett sätt är hon fortfarande min andra halva. Vad hade jag varit utan henne? Antagligen inte den person jag är idag. Eftersom Maja inte längre bor i Sverige så ses vi alldeles för sällan, men när vi väl gör det känns det i den halvan som en gång tillhörde henne. Det är så det ska vara, helt enkelt. 



Och sist, men absolut inte minst, min svägerska och fantastiska vän Joppe (eller Johanna). Vi delar på allt. Lägenheter, nycklar, mat och numera också släktingar. Utan henne hade den här terminen gått oändligt mycket långsammare. Jag hade antagligen inte ens åkt tillbaka till Sundsvall i höstas om det inte var för henne. Utan henne hade jag inte haft någon att se på tv med på kvällarna, skratta med när det behövs eller gråta med när det behövs. För två år sedan fick jag för första gången kontakt med Johanna. Hon skrev till mig på facebook efter att hon läst om mig i tidningen. ”Vi ska nog gå i samma klass i Sundsvall”, skrev hon. ”Wow, en tjej från Falun, och i samma klass, perfekt! Då har jag någon att åka tåg med när jag ska hem till Dalarna på helgerna”, tänkte jag. Men oj så mycket mer hon skulle bli för mig än en tågkamrat. Hon blev liksom allt i ett. Vän, svägerska, sambo, klasskamrat och storasyster. Tänk att så mycket bra kan rymmas i en enda liten människa!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ojojoj, ja! Jag är så blödig nu för tiden alltså. Får liksom tårar i ögonen. Puss <3 :)

Postat av: Anonym

Vänner är viktiga, det är så lätt att man utan att man vill, kommer ifrån varandra...Så håll i Jonna...håårt!

2010-12-10 @ 16:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback