Dag 08 - Ett ögonblick

Jag var på väg hem från jobbet. Jag stank förmodligen av våffelos och lax efter att ha stressat runt i ett kök hela dagen i sommarhettan. Det var den 10 juli 2008. I nedförsbacken på väg hemåt fick jag ett sms, ”Kom du in?”. Herregud, tänkte jag! Kom jag in? Är det nu jag ska få veta? Antagningsbeskedet hade kommit. Med magen full med pirr småsprang jag hemåt. När jag kom hem och satt med datorn i knäet ångrade jag att jag sprungit. Vill jag verkligen veta?

ANTAGEN. Var det verkligen sant? Jag hade aldrig kunnat tro det. Jag kom in! Jag skulle flytta till Sundsvall! Jag skulle bli journalist! Jag skrattade och grät och fick välja vad vi skulle äta till middag. Två månader senare skulle jag inte bo hemma längre, utan ensam – i Norrland.


Tänk om jag aldrig fått det där antagningsbeskedet. Då hade jag antagligen fortfarande gått i det där köket med våffelos i håret, våffelflott på huden och laxstank på fingrarna. Jag hade aldrig varit där jag är i dag och jag hade inte träffat de människor som jag inte klarar mig utan idag.

Jag kom in!



Jag, en av de första veckorna av mitt nya liv i Sundsvall.


Kommentarer
Postat av: grandmother

Söt du är i din basker!:=)

2010-12-10 @ 16:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback