Vuxenpoängen flödar

I helgen hade jag äran att både få delta i och leda spelet "Vuxenpoäng". Det går helt enkelt ut på att detagarna svarar på ett antal frågor och utifrån svaren räknar spelledaren i slutet ut hur gamla deltagarna egentligen är.

Jag kan inte begripa hur det gick till, eftersom jag både använder täcklocket i mikron, kan sändningstiderna för Rapport och Aktuellt och dessutom vet vad "maxtaxa" betyder, men min egentliga ålder blev 16,5! Tonåring alltså. Jag är ganska säger på att min ålder hade höjts rejält om bara frågorna "Brukar du lyssna på P4?", "Löser du sudoku regelbundet?", "Använder du tofflor hemma?" eller "Lyssnar du på P4 med tofflor på dig samtidigt som du löser sudoku?" varit med, men det var de alltså inte.

Men sedan jag spelade det där spelet har jag nu samlat några extra poäng, utöver mitt vanliga p4-lyssnande och sudokulösande.

Häromdagen var jag för första gången i mitt liv ute i skogen för att hämta mig lite påskris (MED GUMMISTÖVLAR DESSUTOM). Sedan dess har jag även köpt fjädrar att pynta riset med. Och inte nog med det, jag har dessutom gått in i en TYGAFFÄR och köpt mig ett spetsband att pryda hinken riset står i med. Herregud.

Från 16,5 till 40+ på bara några dagar. Hur ska det här sluta?

 

Visst blev det väl bra?

Kommentarer
Postat av: Grandmother

Det blev väldigt bra...å Vita fjädrar ger nog ett extra vuxenpoäng! :=)

2011-04-12 @ 17:48:47
Postat av: P

Jättefint! Precis i min smak.

Duktig var du att gå i gummistövlar också ;)

2011-04-12 @ 19:11:56
Postat av: mamsi

Som jag sa...jättefint!, du blir snart som jag, vitt överallt!

2011-04-13 @ 15:25:40
Postat av: mamsi

och Frallans ålder vet vi ju.....:)

2011-04-13 @ 15:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback