En god gärning om dagen...

Jag tror att en god gärning om dagen är bra för magen. Och för samvetet för den delen!

Idag har jag gjort en hjälteinsats.

I min korridor har det luktat illa hela dagen.
Anledningen har varit en stor, tung, blöt, äcklig soppåse utanför lägenhetsdörren mittemot min.

När jag och svägerskan skulle ta dagens nypa luft i pausen mellan alla repriser på tv passade vi på att ta med våra soppåsar ut. Och ja, dagens goda gärning, jag tog med grannens soppåse också.

Den stank och förstörde den härliga vinterluften ute. Den förpestade vår minipromenad ut till sophuset. Jag var tvungen att tvätta händerna jättenoga efteråt och jag känner fortfarande stanken i näsborrarna. Men det var det värt! Tänk vad snopen och tacksam hon ska bli när hon ser att den är borta och korridoren luktar sommaräng igen.


Kommentarer
Postat av: mamsi

Den barmhärtiga samariten, det är du det älskling<3

2010-11-14 @ 18:24:46
Postat av: Johanna

Hahahahahaa, jag halvt dör här av skratt!!

Postat av: Emma

Du är en fantastisk människa! Jag är helt stum av förundran till dig!

2010-11-14 @ 21:45:40
URL: http://leksingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback