It's the final countdown!

Igår började den sista kursen på Journalistprogrammet. C-UPPSATSEN. Det är nu det gäller. Klarar vi det här är det över sen. Jag ska visserligen läsa 30 högskolepoäng i mitt biämne (som förhoppningsvis blir statsvetenskap) men tiden i Sundsvall är över för alltid och den där filosofie kandidatexamen i journalistik finns inom räckhåll.

Just nu känns det som att jag inte kommer att sätta min fot i den här staden någon mer gång. Jag kommer absolut inte bo i den. Men som min
svägerska beskrev det så har Sundsvall kanske blivit orättvist behandlad. Stackars, stackars Sundsvall. Egentligen är det en trevlig stad. Havet, de gamla byggnaderna och det otroligt fina universitetsområdet. Men de senaste terminerna har jag hellre varit på andra ställen än i stackars Sundsvall. Motvilligt har jag allt för ofta tvingats lämna andra, mer trivsamma och härliga, platser på söndagarna för att återvända till Norrlands huvudstad där det funnits överskott av plugg och underskott av kärlek.

Nu kan jag se ljuset i tunneln. Nu ska vi kämpa de här sista veckorna som är kvar av Sundsvallstiden. Nu grottar vi ner oss i böcker om teorier kring medier, politik, valkampanjer och gestaltning. Vi gläds åt att vi blivit tilldelade den bästa tänkbara handledaren. Vi belönar oss själva när det behövs med bullar, te och god mat. Vi kämpar in i det sista. Snart är vi i mål.

The final countdown: 39 dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: L1

Ja det är dags att komma hem nu!!! PUSS

2010-11-09 @ 17:49:28
Postat av: mamsi

Håller med!!!Puss igen!

2010-11-09 @ 19:27:38
Postat av: Ann-Sofie

Vad heter objektivet då? De har ju så många olika namn tänkte jag på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback